Maleckis pisze:....jak podepniesz zewn wastegate do tego osobnego ujścia z turbiny to strasznie ograniczysz wydajnosc wastegate'a. podłącz przed turbosprężarką na tym kolanku, co Ci mario dał do dospawania - na zasadzie Y - i wtedy bedziesz mial pelna kontrole nad doladowaniem. powodzenia!
Bez obaw, nie będzie przecież schodził z doładowaniem poniżej 1 bar, z mojego doświadczenia przy tym setupie spokojnie wystarczy najmniejszy zewnętrzny WG który i tak będzie miał wieksza średnicę niż ten zintegrowany.
lecz charakterystyka przebiegu krzywej cis. doladowania bedzie srednia. zobacz, jezeli wastegate rzeczywiscie podlaczyc by do muszli gorącej, to przy dobrych wiatrach uda się zawor usytuowac za kielichem w miejscu akumulatora/zbiorniczka wyrownawczego wody - strasznie daleko. przerabialismy podobny temat w jednym z nissanow, ktore robil michal. oczywiscie nie takie podlaczenie zewn wg, jak adam zaproponowales, tylko po prostu bardzo maly zewn wg i boost wchodzil na pewien poziom, a potem wraz ze wzrostem obrotow rosl. nie dalo sie tego ograniczyc ani ebc ani bardziej miekka sprezynka. skonczylo sie na załozeniu wiekszego wg. wcale trudniej nie bedzie zalozyc zewn wg normalnie, wiec nie potrafie sobie wytlumaczyc dlaczego na sile chcecie ten otwor wykorzystac. pozdrawiam.
Przewód do smarowania turbiny możesz pociągnąć teraz z przodu silnika przed vanosem, zawiń go pod kolektorem ssącym jak jest za długi i wyprowadź do turbosprężarki ile trzeba. Zabezpiecz końcówkę bo jak dostanie się tak jakiś piasek to po turbinie.
Znajomo wygląda , chłodnica wody będzie z M3 i chłodnica oleju z przewodami także z M3? Na poprzeczkę intercoolera - czarny mat w sprayu - sprawia że nic nie rzuca się w oczy, wyglądając nie raz na oryginalne rozwiązanie. Niezły sprzęt spawalniczy w taczce
korona pisze:Przewód do smarowania turbiny możesz pociągnąć teraz z przodu silnika przed vanosem, zawiń go pod kolektorem ssącym jak jest za długi i wyprowadź do turbosprężarki ile trzeba. Zabezpiecz końcówkę bo jak dostanie się tak jakiś piasek to po turbinie.
Znajomo wygląda , chłodnica wody będzie z M3 i chłodnica oleju z przewodami także z M3? Na poprzeczkę intercoolera - czarny mat w sprayu - sprawia że nic nie rzuca się w oczy, wyglądając nie raz na oryginalne rozwiązanie. Niezły sprzęt spawalniczy w taczce
Ta chlodnica wody i oleju bedzie z m3 . Poprzeczka bedzie pomalowana , jeszcze bede kombinowal zeby wrzucic przed intercooler wentylator ( ten z e36 dosc szeroki dlatego dzisiaj bede kombinowal z wentylatorem z e46 bo jest wezszy . ) Czy u ciebie byl jakis wentylator elektryczny ??
JEsli chodzi o spawarke to daje rade Spawa lepiej jak nie jedna nowa spawarka
zdecydowanie polecam wentylatorklimy z e46 3.0d jest cienki i bardzo wydajny... ja poszedlem w druga strone i u mnie on wyciaga powietrze z zaa coolera. dlatego tez cooler tak bardzo wystaje
tdserek pisze:zdecydowanie polecam wentylatorklimy z e46 3.0d jest cienki i bardzo wydajny... ja poszedlem w druga strone i u mnie on wyciaga powietrze z zaa coolera. dlatego tez cooler tak bardzo wystaje
Wlasnie mam taki wentylator w garazu dzisiaj posatram sie cos z nim wymodzic .
Pierownie plan zakladal ze klimatyzacja ma zostac , po przymiarce IC zrezygnowalem z tego rozwiazania poniewaz zamontowanie oryginalnego wiatraka z e34 wiazalo sie z cieciem zderzaka itp . Po zamontowaniu IC bez wyntylatora dostalem zjebke od zony ze poszedlem na łatwizne i zrezygnowalem z klimy Wziolem sobie slowa zony do serca i poprawilem IC oraz zamontowalem wentylator klimy z e46 ( z e36 ma okolo 10cm , z e46 okolo 5cm ) . Oczywiscie nie obeszlo sie bez ciecia ( ucierpiala tylko belka zderzaka ) Zderzak nie ruszony , IC dosc gleboko schowany ( nie wystaje poza zderzak itp ) . Zdecydowalem sie rowniez na WG zewnetrzny ( padlo na 46mm mam nadzieje ze nie bedzie za duzy ) . Wydech przerobiony , jutro odbieram od spawacza i moge wszystko montowac
Wygląda jak seria Sterowanie wiatrakiem zostawiasz seryjne, czy zakładasz też włącznik manualny?
Małe ot. Pytanie do znawców: czy zbyt "duży" wastegate może sprawiać jakies problemy? Jak najlepiej dobierać ten element pod budowany układ?
Wiatrak raczej zostanie podlaczony seryjnie , bez dodatkwoych wlacznikow .
Tak jak wczesniej mowilem zrezygnowalem z wewnetrznego WG , niestety nikt w mojej okolicy nie chcialwykonac mi flanszy do turbiny wiec przyspawalem kolnierz wydechu odrazu do strony goracej oraz zaspawalem wyjscie zaworu WG . Obecnie mam juz wszystko przerobione i gotowe do montazu teraz musze czekac tylko na cieple 2 dni i mozna konczyc projekt
No aż chyba muszę Cię skarcić za to spawanie muszli :P Na przyszłość wiedz, że mamy na forum kilku użytkowników CADa, którzy zawsze pomogą:) Forti np ma dostęp do taniego cięcia laserem, ja mógłbym Ci to narysować. Tak poza tym to robisz kawał dobrej roboty skłądając to wszystko na zimnie!
No aż chyba muszę Cię skarcić za to spawanie muszli :P Na przyszłość wiedz, że mamy na forum kilku użytkowników CADa, którzy zawsze pomogą:) Forti np ma dostęp do taniego cięcia laserem, ja mógłbym Ci to narysować. Tak poza tym to robisz kawał dobrej roboty skłądając to wszystko na zimnie!
No odwalilem fuszerke :/ na przyszlosc bede wiedzial gdzie sie udac w tej sprawie . Plus jest taki ze czesc goraca bedzie w kocyku + wydech bedzie owiniety bandazem , nie bedzie sie tak rzucalo w oczy .
Ja to bym się raczej martwił o tą plastikową osłonę rozrządu,strasznie blisko cały ten wydech.Czemu wy wszyscy tak upieracie się przy tych up-mount'ach?